viernes, 20 de mayo de 2011

Dos poemes d'amor ... i una havanera


Una tarda a l'hort

Berenàvem pa amb vi i sucre
i jo et deia:

"Pitets de pruna
dolços com fruita
sense pinyols "

I tu reies
i jugaves a amagar-te enmig dels fruiters...


Temps de prunes

"Et menjaré les prunes
totes les prunes de l'hort
les que són com el teu cor
les vermelles i les grogues
les verdes i les dolces
les que guardes a les faldes.

I quan descobreixo el que amagues
se't posen les galtes com prunes
de coca dolça i de colors..."


Havanera

Hi ha algú?
bé, ara que tots dormiu
entro a les rodes poètiques
en silenci, de puntetes
per deixar un vers tranquil
paraules d'una nit d'estiu.

Al matí, les orenetes
vénen a llegir el que he escrit
jo els hi deixo unes galetes
per si riuen del que he dit
i així mentre picotegen
no em desperten amb cap crit.

Nit d'havaneres
la lluna para l'orella
i l'aire de marinada
porta un veu de Calella
canta Silvia Perez Cruz
i jo escric ...



Aquests tres poemes els vaig fer l'any passat per la Roda Poètica.

6 comentarios:

Unknown dijo...

Dia 24 de maig la Silvia Pérez Cruz canta a Palma. Hi anam? :)

Carme Rosanas dijo...

Els he reconegut de seguida. Molt macos tots!

Guspira dijo...

Arriba el temps de prunes i de nits a la fresca i el que més envejo de les terres gironines és aquest gust per l'havanera. Tinc pendent gaudir d'una nit d'havaneres a la Costa Brava!
Has fet molt bona tria!

Que tinguis molt bon cap de setmana, Pere!

rhanya2 dijo...

M'han agradat tots tres, Pere... Però em quedo amb el segon! Té la llum i el perfum de l'estiu al camp. M'encanta!!

Joana dijo...

I ací a continuem a la lluna de València!!! Aquesta nit tampoc sortirà el sol!!!

Almenys amb els teus versos amb la lluna i l'aire de marinada tenim una lluna difernt, una que pica l'ullet i es deixa ben contentes.

Bona nit Pere ( Per sir alguna cosa, perquè de bona en te poc. Quin desastre electoral!!!

Mercè Estruç Faig Clic dijo...

deixa l'havera perquè m'han captivat els pitets de pruna, quina comparació tan bonica: dolços com la fruita sense pinyols.
Una abraçada