lunes, 20 de junio de 2016

Mar de Grècia



Saps Maria? Aqui a la platja d'Empúries s'acabava la mar grega.
Davant d'aquest antic hostal desembarcaren fa dos mil cinc-cents anys vaixells de grècia.
Un cop fa temps, quan era petit, vaig dinar en aquesta mateixa terrassa amb el meu avi. Ens cantava una cançó que deia:

"Empúries és un poblet
abans era ciutat
ara diu que hi troben joies
joies de l'antiguitat
trala, tralaralara ... "

Eren coses de la gent gran. Però sempre trobo aquest lloc especial, fins i tot emocionant.

Fixa't Maria! Allà al fons ...

"Davant del mar
de cop es trenca la línia de l'horitzó
veles de colors
vaixells de grècia
i jo aquí a la sorra
me'n recordo d'Itaca"




Per la Maria.

8 comentarios:

Carme Rosanas dijo...

Coincideixo amb tu, jo també trobo aquest lloc especial i fins i tot emocionant. M'agrada molt venir-hi. Ja fa molts anys quan l'hostal era molt diferent de com és ara, hi veníem a passar algun cap de setmana llarg. Després ens hem acostumat a anar a Vilopriu, ara ja només venim a la terrasseta fantàstica a prendre un refresc, un vermut, o un esmorzar amb les amigues blocaires.

;) que per molts anys hi puguem seguir anant...

novesflors dijo...

No conec el lloc concret que esmentes però, amb el teu permís, m'agafe una cervesa mentre escolte el vídeo.

novesflors dijo...

En escoltar la música del vídeo... no en canta una cançó M. del Mar Bonet?

Fent camí dijo...

Jo tampoc el conec el lloc. Tindrem que fer una excursioneta.

Pere dijo...

Tens raó NOVESFLORS. "Beautiful City" és una obra orquestral de Mikis Theodorakis i la Maria del Mar Bonet la va versionar cantant "Preciosa ciutat".
Val la pena visitar aquesta platja d'Empúries, és un lloc bonic i ple d'història.

Galionar dijo...

Que fantàstica aquesta peça musical! Crec que també m'hi trobo, en aquesta terrassa, tot escoltant-la!
Bona revetlla, Pere, i molt bon estiu!

sa lluna dijo...

Sempre hi ha llocs molt especials que ens porten bon records.
Bon estiu!
Aferradetes.

zel dijo...

Ostres. Saps? Avui hi he anat. Quin goig retrobar-nos!!!!!