domingo, 8 de septiembre de 2019

Pinzellades LXII ( Fan de Camilo Sesto )

Acabo de saber que avui ha mort als 72 anys Camilo Blanes, mes conegut pel seu nom artístic Camilo Sesto.
Penjo aquesta pinzellada d'un escrit de 2011 com a homenatge a aquest artista tan especial.


Ja sé que si us dic que sóc un fan d'en Camilo Sesto pensareu que sóc un "friqui", doncs bé ... sóc un admirador d'aquest cantant.
Tenia una gran veu i composava moltes de les seves cançons que gairebé sempre parlaven d'amor. Aquest tipus de música té el seu públic i durant molt de temps va ser un número u a Espanya i Amèrica Llatina.
Realment el que m'interessa d'ell és la persona, Camilo Blanes Cortés un supervivent, un personatge peculiar capaç de reinventar-se durant tota la seva vida.

1973


 
Potser el seu millor treball va ser portar a Espanya el 1975 l'òpera rock Jesucrist Superstar, la seva interpretació del personatge de Jesús va ser fantàstica. Teddy Bautista que darrerament presidia la SGAE i ha estat acusat de malversar els seus fons, interpretava el paper de Judes, debia de ser una premonició.
 
 1998


 

La seva vida privada està envoltada d'un aire de misteri i ambigüitat, es retira i torna diverses vegades i l'any 2001 li han de trasplantar el fetge.
Però es incombustible, sempre reapareix amb nous espectacles i cançons.
 
2018

 


  Actualment té seixanta-cinc anys, diu que es retira dels escenaris i està fent una gira de comiat per tot el món.
La seva música no és la que a mi m'agrada però no sé que em passa amb en Camilo Blanes que quan l'entrevisten o canta em quedo encantat escoltant i mirant-lo. Suposo que és curiositat per aquest artista tan especial ... o potser és que sóc una mica "friqui".

2 comentarios:

Carme Rosanas dijo...

Potser sí que ets una mica "friqui", però què hi farem! qui no té el seu costat friqui?
La veritat és que no he seguit gaire al Camilo Sesto, ni sabia que es deia Blanes, però m'he escoltat els teus vídeos i si, finalment totes les cançons em sonaven conegudes. Per tant alguna cosa de friqui se m'ha empeltat...

Gràcies, Pere, pel recital... molt bon dia!

Galionar dijo...

A mi em va agradar moltíssim el seu Jesucrist Superstar; va ser quan vaig descobrir un artista de debò en aquell intèrpret que cantava cançons d'amor que les adolescents de l'època es feien seves i cantaven sense parar... Jo devia tenir uns 18 anys. Ara feia molt i molt temps que no en sabia res.